Niepozorne zszywacze są z pewnością niedoceniane. Zapominamy jednak, że w pracy biurowej są one niezbędne. To dzięki nim udaje się połączyć w jedną spójną całość wytworzone luźne dokumenty.
Z pewnością więc dzięki nim łatwiej jest utrzymać w nich porządek, zadbać o prawidłową kolejność dokumentów. Zszywacze mają jednak sporo przeciwników. Jaką ich największą wadę wymieniają przede wszystkim tendencję do zacinania się w najmniej odpowiednim momencie.
Wybierając zszywacz pamiętajmy, że musi on być nie tylko funkcjonalny, ale także wygodny do użytkowania. Z pewnością dla wielu osób ważny będzie także jego wygląd. Wybierając zszywacz powinniśmy uwzględnić, ile kartek można nim zszyć. Takim, którym połączymy trzydzieści kartek damy radę zszyć także dziesięć, ale proces odwrotny raczej nie będzie możliwy.
Mały zszywacz bardzo szybko będzie nadawał się tylko do wyrzucenia. Zszywacze przeznaczone dla pracowników biurowych mają różną konstrukcję i rozmiary. Są wśród nich takie, którymi z powodzeniem zszyjemy tylko kilka arkuszy, ale też i takie, którym można zszyć około dwustu.
Najczęściej jednak nabiurkowe zszywacze umożliwiają jednoczesne zszycie pięćdziesięciu kartek. Dostępne są także ciężkie i duże zszywacze, którymi zszyjemy zdecydowanie więcej arkuszy. Rozpoznamy je po wyjątkowo długiej dźwigni. Czasem konieczne jest połączenie plików, które składają się z dużej liczby arkuszy. W tym wypadku konieczne jest zastosowanie jeszcze innych zszywaczy. Występują one pod bardzo różnymi nazwami: zszywacze aktowe, archiwizacyjne, wysokowydajne lub profesjonalne.
Niezależnie od tego, jakiego zszywacza używamy powinniśmy pamiętać o użyciu właściwych zszywek. Wśród nich znajdziemy zszywki o rozmiarze 24/6. Można nimi połączyć maksymalnie trzydzieści kartek. Kolejne to zszywki przeznaczone do mini zszywaczy. Mają one rozmiar 10. Standardowo można nimi zszyć od dziesięciu do dwunastu kartek. Chociaż są również i takie, którymi zszyjemy dwadzieścia kartek. Rodzajów zszywek jest zdecydowanie więcej.